torsdag 12 maj 2011

Scenic World & Chinese food

Idag, hände något stort i min värld. Först tog vi ett tåg till Blue Mountains där bland annat scenic world finns. Vi åkte ner för en extremt lutande tågräls (lutade med 52 grader) och tittade på fin utsikt. Efter det planerade vi om vår resa en del, och sen bestämde sig Dennis för att han ville äta kinesisk mat idag. Om någon som läser har missat det, så är jag väldigt kräsen med mat, och jag har därför inte ätit kinamat så vitt jag kan minnas. Vi gick till Chinatown och kollade runt lite, och två tjejer med matsedlar sprang fram till oss och försökte sälja in maten. Det slutade med att vi gick upp till restaurangen och åt där. Jag beställde honey chicken och ris, och Dennis tog beef någonting. Vi fick förrätter och saker också, vilket var läskigt. Vårrullar är inget jag ätit förutom i skolan i fyran, och det var inte speciellt gott. Men, jag smakade och det var helt okej. Kycklingen var väldigt god, till och med. Nog om maten nu.

Vi har bestämt oss för att göra om vår resa lite. Istället för att ta bussen mellan Canberra - Melbourne - Adelaide och sen tåg till Perth, så ska vi åka buss Canberra - Melbourne - flyg till Brisbane - flyg till Perth. Detta på grund av att det är alldeles för kallt här nere, och vi fryser! Jag vill inte ha det så i Australien, så vi klämmer in lite värme däremellan och så slipper vi sitta på ett tåg i tre dagar i streck. Nu ska jag packa eftersom vi byter stad imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar