söndag 8 maj 2011

Planerna för dagen var att åka till operahuset och till The royal botanic Garden, men då jag hade ont i magen fram tills fyra ställde vi in planerna.

Vid fyra gick vi för att äta mat, och det fick bli pizza. Köket på det här stället är värdelöst... Vi beställde pizza från Dominos, och de frågade efter ett namn att sätta på ordern. Eftersom en del har problem med mitt namn, så sa vi Dennis. Jag vet inte om det syns, men de skrev "Deniss". Kanske inte bara mitt namn som är svårt då?

¨
Då de inte hade någon plats för att sitta där och äta, gick vi till en park intill och satte oss där. En liten söt fågel kom fram och verkade nyfiken, men tröttnade snart och försvann.

En liten stund senare dök nästa speciella fågel upp. Även den var intresserad av maten, men precis som den mindre fågeln tröttnade den snart. Jag kan erkänna att jag är väldigt glad att fiskmåsar inte har den storleken, för då skulle de skrämma mig en del. Eller så är jag glad att den fågeln inte var som fiskmåsar; hämtar sina vänner direkt och så är det hundra fåglar istället för en.

Sen gick vi hem, och jag kom ihåg att ta kort på hur fint det är här. Vi bor på våning höger. Tydligen. Jag vet inte hur de tänkte när de bytte ut knapparna?

Här är "fönstret" i vårat badrum. En plywoodskiva. Känns tryggt med spindlar och sånt :) ....

Så här ser det ut när man stängt och låst dörren till toaletten. Ser fint ut med nåra cm springa där?

Ingen bra bild, men vårat eluttag har flyttat sig lite..

Duschen är faktiskt rätt bra. Eftersom rummet inte är så fint (men kostar dubbelt så mycket som i NZ med betydligt sämre standard) så frågade vi om vi fick byta. Killen i receptionen sa dock att det här var ett av de bättre rummen. Vissa duschar hade till exempel munstycket av en trädgårdsslang istället för ett vanligt munstycke. Hallå? Vad bor vi på för ställe egentligen? x) Sydney är dyrt, tydligen.

Efter det kollade vi in operahuset ändå, men jag glömde ju min kamera hemma! Trädgården hade stängt, så vi får åka dit imorgon istället.

Förresten, det skiljer nu åtta timmar mellan Sverige och Sydney. Vi är åtta timmar före er. Ifall någon vill oss nåt! Dock tror jag inte det går så bra att ringa, Dennis får ingen mottagning alls. Jag får det, men tror det kostar även om någon ringer hit? Kanske. Men om någon känner för att försöka så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar