onsdag 25 maj 2011

...

Tja, idag var en enorm besvikelse. Klockan stod på halv sex, för att hinna i tid till båten. Allt gick mer eller mindre bra, och vi började åka ut mot revet. De hade en tv där de visade lite klipp från tidigare dykningar, och det såg så roligt ut! Jag tyckte det verkade så spännande, och jag såg fram emot det riktigt mycket.

På grund av vinden gungade båten helt enormt mycket, vilket resulterade i sjösjuka. Jag överlevde okej, men Dennis mådde inte jättebra. Detta trots att vi tagit åksjuke-tabletter (dock ginger, naturgrejer, som uppenbarligen var helt värdelösa). Vi provade precis samma förut också, när vi åkte till Stewart Island. För den som inte minns så fungerade de precis lika dåligt då.

På vägen mot revet skulle de ha en genomgång för de som inte dykt förut, och under den kommer en man fram till Dennis och upplyser honom om att han inte får dyka. Vilket ju gör att jag inte heller vill det... Jag hade sett fram emot att Vi skulle dyka. Jag ville inte åka ner medan han sitter kvar på båten/snorklar. Skälet till att han inte får dyka är att han har lågt blodtryck. Tydligen behöver man kolla med en läkare före man dyker då, men det sa de minsann inte när vi ringde och bokade (och berättade om det låga blodtrycket). Vi spenderade hela dagen på båten och sov. Vi kunde ha snorklat, men jag tappade all sug för allting. Jag var så fruktansvärt arg och jag ville så gärna göra något åt det, men ingenting fungerade. Vi pratade med flera olika av dem som jobbade, och förklarade hur milt det faktiskt var; vi har trots att hoppat fallskärm och gjort en hel del andra saker utan problem. Men, ingenting hjälpte.

Så när vi kom tillbaka till stan igen frågade jag om vi kunde åka ut en annan dag istället, om vi fixade ett läkarintyg. De sa att vi skulle prata med den vi bokat igenom; vilket är den supertrevliga tjejen i receptionen. Det var tydligen hennes beslut. Hon sa självklart att det gick bra, så imorgon går vi till doktorn och i övermorgon dyker vi! Enda dumma är att det kostar 350kr att gå till läkaren och få intyget och så måste vi betala en viss skatt igen, på 280kr. Men ja, då behöver vi inte betala den tusenlappen som själva resan kostade, en gång till. Är helt otroligt besviken på dagen, men är också väldigt lycklig för att vi får göra om det utan (större) kostnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar