fredag 13 maj 2011

The Capital City

Och så tog vi oss till huvudstaden Canberra. Den var betydligt mindre än jag förväntat mig! Kallt är det här också, tyvärr. Vi bokade ett tio-bäddsrum, vilka normalt sett är minimala med tio intryckta sängar. Istället fick vi det här! Ett gigantiskt rum med balkong och allt. Helt fantastiskt. Jag kan inte låta bli att bli glad när jag går in i vårt rum. Vårat senaste vandrarhem var värdelöst på alla sätt, och hittills har jag inte hittat ett enda fel på det vi är på nu. Jag är helt lycklig! Vi stannar här till måndag åtminstone, och sedan ska vi förhoppningsvis träffa Steve i Melbourne. Steve är också en av dem vi bodde med i Wanaka för länge sen.



Efter att vi hittat vårt fina rum gick vi för att äta. Tydligen blev det lyxmat denna dag, och med en jätteskål till efterätt. Stället hett Hogs Breath Cafe, och var betydligt dyrare än vi trodde först, men gott var det i alla fall!

Just det, jag glömde nämna igår att jag åt större delen av den kinesiska maten med pinnar! Känner mig stolt över att det gick så bra. Det som var svårt var att dela kycklingbitarna, så jag gjorde det med gaffeln. Glömde också nämna att vi fick skjuts av en snäll kvinna från Scenic world till tågstationen, då numret till taxiföretaget vägrade fungera. Jag frågade de som jobbade där om ett nummer till taxi, och om landskoden att slå först. De fem första jag frågade kunde inte sin egen landskod, vilket jag tyckte var underligt. Det slutade med att jag frågade en av dem som jobbade där om hon kunde släppa av oss vid stationen, vilket hon var snäll och gjorde (vi skulle hem när de stängde, så de som jobbat slutade jobbet samtidigt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar