lördag 14 maj 2011

Husky

Idag när vi skulle gå och handla frukost gick vi förbi en liten djuraffär. Bara för skoj skull gick vi in och tittade. Det första jag såg när jag kom in genom dörren var en liten huskyvalp! När jag tittade runt visade det sig att de hade kring 15 små valpar i affären. Hon som jobbade där höll i ännu en husky och var på väg förbi mig för att sätta tillbaka den i buren med den andra valpen. Det slutar med att vi står och pratar med henne, och jag håller i den söta lilla saken. Hon tyckte det var jättekonstigt att vi inte sålde valpar och kattungar i djuraffärerna i Sverige, och vi tyckte det var väldigt underligt att de gjorde det här. Men tydligen är det väldigt hårda regler för att få sälja hundar här, så få gör det. Först tyckte jag synd om hundarna som satt i så små ytor, men de verkade ta väl hand om dem ändå. De fick leka ett par timmar på morgonen och kvällen och som valpar är, var de trötta och sov för det mesta övriga tiden. Hon sa också att de sällan var där längre än ett par dagar innan de blev sålda, och en del var bara där ett par timmar innan de hittade en ägare. De hade också två skorpioner och någon typ av tusenfoting där, vilket vi inte heller säljer i Sverige, vad jag vet.

Sen gick vi för att hitta frukost och på vägen till Superbarn, som mataffären tydligen hette, hittade vi en annan affär. Den hette Aldi, och såg exakt ut som Lidl gör i Sverige. Deras reklamblad, hur affären var upplagd, hur extremt lite plats man har att packa. Men de hade inget vettigt där ändå, så vi gick till Superbarn istället. Vi köpte jättegod frukost med kalkon, paprika, ost, gurka och juice till. Efter frukosten gick vi till något War Memorial. Jag vet inte riktigt hur det blev så, för det visade sig senare att varken jag eller Dennis speciellt gärna ville dit. Jag tyckte inte det var alltför intressant; krig är inte fascinerande i min värld. Men imorgon ska vi gå till något som jag tror är som framtidsmuseet, fast troligen en smula större. Det tror jag ska bli roligt i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar