måndag 16 maj 2011

National Australian Museum

Idag var vi till riksmuseet i Australien. Jag tyckte riktigt mycket om vissa delar, även om allt inte var jätteintressant.

Först gick vi till framtiden!

Där fick vi designa farkoster (säger man så?), och sen gå in i ett rum och se dem i 3D. Så om bilden ser suddig ut, är det för att man ska ha speciella glasögon på sig och se den i 3D! Det var faktiskt riktigt roligt att göra dem, så vi gick tillbaka efter att ha gått igenom allt annat, och gjorde några till.

Efter museet såg vi en reklam utanför vår mataffär. Varken jag eller Dennis förstår den. Gör någon annan det, och vill förklara?

Imorgon blir det till att spendera nio timmar på en buss till Melbourne... Vi kollade på flyg också, vilka bara tog 1-2 timmar, men tyvärr kostade det dubbelt så mycket. Så från klockan två imorgon ska vi sitta på en mysig och troligen lite kylig buss :) Vi har ju minusgrader på natten, om jag inte missförstod vad väder-tavlan som sitter nere sa. Kallt är det i alla fall! Jag är väldigt glad för att jag valde att ta med halsduk och vantar, trots att resten av allt jag har är sommarkläder.

2 kommentarer:

  1. Kan du inte skicka bilden på reklamen på msn sen? :D Jag måste förstå den!

    Och du borde förresten fixa så man kan kommentera inlägg med namn + webbadress. Ska finnas under inställningar för kommentarer på blogspot ^^ Som det är nu måste man ha ett konto på google, openID, wordpress, livejournal, typepad eller AIM. Och det är ju inte alla som har ;)

    SvaraRadera
  2. Det kan jag göra!

    Jag trodde man kunde kommentera med namn bara? o: Hade för mig det... Ska kolla : )

    SvaraRadera