tisdag 31 maj 2011

Att dyka i pool

och att läsa teori, är inte riktigt lika roligt som att dyka på riktigt. Men jag antar att det går ann det också! Idag fick vi dessutom en läxa till imorgon. Jag tror bestämt att det var över ett år sedan jag hade en läxa senast... Så lite spännande var det att sätta sig med det lilla häftet på 32 sidor att läsa till imorgon. Även om det faktiskt var lite lite roligt, så var det rätt svårt. Dennis kunde dock hjälpa mig, vilket kändes bra. Själva teoridelen i "skolan" var däremot hemskt tråkig och seg. Från nio till ett satt vi och tittade på film, hade genomgång om det som var på filmen, och sen gjorde ett litet Quiz om det som vi sett film/pratat om. Segt.

Imorgon ska vi göra mer teori, plus att vi ska göra ett prov! Tänka sig det ni, det gjorde vi väl knappt inga av i trean? Utöver möjligen engelskan då. Kan ha varit jättelänge sen jag gjorde ett prov senast! (Om inte körkortet och engelskan räknas.) Ja, sen på torsdag ska vi åka ut på havet och faktiskt börja dyka! Det ska bli spännande som tusan! Vi ska också få göra ett nattdyk; vilket inte alls är vanligt att göra. Folk som gjort det säger dock att det är det något av det bästa som de någonsin gjort.

Jag funderar på om det är värt att köpa eller hyra en undervattenskamera, men det är ju så dyrt! Det skulle vara väldigt roligt dock. Det kostar 280kr att hyra en kamera en dag. Och det är bara en dag; jag skulle vilja ha en flera dagar. För ett par år sedan fick jag en undervattenskamera av Nina i julklapp/present, om jag inte minns fel. Önskar att jag hade haft den här, även om det bara var en sån man framkallar med typ 24 bilder. Vore roligt likaväl ändå!

Nu ska jag sova; är helt slut efter att ha varit i skolan/poolen/pluggat hela dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar