lördag 7 maj 2011

Nya äventyr

Imorse stod mitt alarm på 02:30. Mitt andra sa 02:50 och det tredje, när vi helst skulle vara uppe, sa 03:00. Så, på lördag morgon (läs natt) går vi upp, klär på oss lite snabbt, och sen tar vi ner alla saker. När vi kommer ut på gatan är det fortfarande en hel del människor som är ute sedan fredag kväll. Vi kliver på bussen och tar oss till flyget. Även på detta flyg hade vi små datorer framför oss, med massa filmer och serier att se. Tiden flög! Haha, nej, men jag gillar att man får det, så man har något att roa sig med.

Lite drygt fyra timmar senare landar i Sydney. Jag kan ju erkänna att jag var hemskt nervös för att gå igenom tullen, eftersom jag hört så mycket om hur hårda de är. Jag ville inte att någon av oss skulle ha glömt något litet någonstans som skulle förstöra. Så, när vi fick fylla i vad vi hade med oss (fick en liten lapp man fick kryssa "ja" eller "nej", om man hade mat, frön osv med sig) kryssade vi ja på några saker. Om man var tveksam skulle man göra det. Vi hade ju dessutom lite saker från Sverige och så lite saker från NZ som man skulle välja "ja" för. Så, när vi kommer fram dit de ska scanna våra saker, blir vi skickade till en annan kö. Där får vi ta fram det som gjort att vi kryssat i "ja" på papperen, och sen får vi gå. Inget mer än så. Helt otroligt enkelt!

Så kom vi från flygplatsen, tog en buss till vandrarhemmet, och tänker checka in. Då är klockan kring ett Nya zeeländsk tid och vi är rätt trötta. Jag vill helst bara lägga mig och sova. Dock är klockan tydligen bara elva här i Sydney, och vi får inte checka in före klockan två.


Vi går för att titta runt i stan, och hittar en marknad med massa spännande saker. Köper inget speciellt dock, men skaffar oss massage (vet inte riktigt om det var mot eller med vilja, men det var skönt ändå).

Vi såg en vägg. Som inte var mer än en... Vet inte riktigt varför den var där?

Tåg, i luften!


Vi hittade en kyrka, som inte såg speciellt kyrklig ut.


Och så såg vi en man som satt och spelade på glasflaskor.

Efter allt det där, gick vi hem och checkade in. Tänkte lägga upp bilder på hur vårat rum ser ut, men glömde ta kort. Får bli imorgon om jag orkar! Det är... lite intressant. Men ja, ni får se imorgon. För övrigt kan vi nog inte ringa hem nu de sista veckorna. Är ganska säker på att priserna härifrån inte är lika bra som från NZ.

Nu ska jag se på vampire diaries! Sen sova. Hoppas att inga läskiga spindlar är i sängen när jag vaknar :) Håll tummarna för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar