lördag 4 juni 2011

The great barrier reef - photos

Här kommer lite bilder från vårat sista dyk i det stora barriär revet!

Okejokej, jag vet att jag ser helt galen ut. Men då ska ni också veta att jag inte borstade håret mer än en gång på hela båtresan. Jag mest lät det sitta halvt om halvt uppsatt så det inte skulle vara i vägen när vi dök. Jag kan också skylla på att det var hemskt ljust och svårt att hålla ögonen öppna.

Så skönt att komma i vattnet efter att kämpande med våtdräkter och utrustning!

Jag ser nog en smula arg ut, men jag gissar på att jag var koncentrerad bara.



Den viktiga delen som säger hur mycket luft vi har kvar, hur länge vi varit nere och hur djupt vi är. Plus en kompass och lite andra små finesser.

Dennis ville bestämt flyta till ytan hela tiden... Jag med efter en liten stund. Det är svårt att hålla sig på två meter ner i vattnet; lättare med 10 eller 20.



Haha, det känns som att det gungar nu bara av att tänka på båten. Vi tog tabletter som funkade jättebra, så vi var inte det minsta sjösjuka på båten vilket var skönt. Mer eller mindre hela dagen igår gungade dock, och tydligen lite idag också. Roligt hade jag på båten i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar