söndag 5 juni 2011

Perth...

Mjahapp, hittills är mitt intryck av Perth följande: En läskig stad där allt är stängt med vägbyggen på 98% av alla vägar. Men så kom vi hit på natten också, så jag ska väl inte döma ut staden för fort antar jag. Vårat vandrarhem däremot, har inte en andra chans att göra ett intryck. Jag gillar det inte för fem öre. När vi kom hit visade det sig att det inte fanns två sängar lediga i något 4 bed dorm som vi bokat så vi skulle få bo i ett 6 bed dorm med en av personalen här, så det skulle inte vara mer än vi tre där ändå. När vi burit upp våra tunga väskor (min väger för nuvarande 26 kg) till rummet, säger hon som bor där att vi inte kan sova där för hon städar. Sängarna har nämligen bed bugs. Hon springer ner och hämtar nycklar till ett annat rum, och så får vi bära ner allting igen... Vi får då ett 10 bed dorm, fast vi är helt ensamma. Alltså... jag ska ta några kort idag och lägga upp ikväll så får ni se hur fiiint det är här! Tror nog det är värre än vandrarhemmet vi bodde på i Sydney.

Om en liten stund ska vi ta oss till Australiens största akvarium, vilket ska bli roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar