måndag 6 juni 2011

Global Bakcpackers

Här är bara några exempel som kanske förklarar varför jag inte gillar det här stället.

Toaletten låses med en sked...

På alla (3) toaletter är det öppet sådär så rullen håller på att ramla ut hela tiden. För att inte tala om hur overkligt konstigt toalettpapperet är. Jag förstår inte vart de har hittat det ens?

Köket är långt ifrån det fräschaste.

Jag förstår inte alls hur de har fixat det, men brödrosten har så gott som smält bort.


Toaletterna är allmänt ofräscha. Bilden visar inte riktigt hur spegeln varit smutsig sen vi kom hit utan att blivit rengjord, eller att kranen inte går att slå av, eller hur hela golvet skriker smuts.


Men imorgon åker vi till Bangkok! Jag har precis packat klart, och har en hög med "släng/ge bort-saker". Känns lite trist, men jag tror inte jag kan ta med mig allt hem. Vi har för mycket vikt och inte all plats i världen. Så jag säger hejdå till min jeans, ett linne, lite underkläder och strumpor, schampo och balsam, strumpbyxor och en hårblås jag hittade i NZ. Hårblåsen tillhörde egentligen Martine, en av våra vänner, och när hon glömde den i Gisborne tog jag den med tanken att skicka till henne. Hon verkade inte vilja tillbaka den dock, så den fick stanna hos mig.

Jag ser inte fram emot att gå upp typ fem på morgonen dock, men jag får väl sova på flyget antar jag!

2 kommentarer:

  1. Mina farföräldrar hade utedass - var glad att du slipper DET...!

    SvaraRadera
  2. Haha äsch då :) Tror ärligt att jag skulle föredra det framför det som fanns på det där stället. Så länge det inte var utomhus i Australien då, då skulle jag nog tacka nej.

    SvaraRadera