lördag 4 juni 2011

28,1

I morse dök vi ner till 28,1 meter! Vi blev väckta halv sex, innan solen ens hade gått upp, och blev tillsagda att dra på oss våtdräkter och hoppa i vattnet. Även om det var väldigt kallt och blåsigt i luften, var det ändå 24 grader och varmt i vattnet. Sen tog vi oss ner till 28,2 meter vilket egentligen inte var så annorlunda mot typ 10 meter. Det är så mycket lättare att hålla sig i vattnet vid 28 meter mot typ 5 meter. Både jag och Dennis bara flöt upp när vi var för nära ytan.

De senaste dagarna har vi gjort åtta dyk, och två utav dem själva utan grupp och ledare. Ett var på kvällen/natten och även om det var lite annorlunda var det inget jättespeciellt enligt mig. Det var tydligen en del hajar som simmade runt därikring, men vi såg dem inte. En del såg dem, men synd nog gjorde inte jag eller Dennis det.

Efter de fyra första dyken var vi certifierade Open water divers, vilket betyder att vi fick dyka till 18 meter själva utan instruktör. Sedan fick vi erbjudandet att "uppgradera oss" till Adventure divers, vilket gör att man får dyka till 30 meter istället. Vi bestämde oss för att göra det, och jag är jättenöjd med mitt beslut. Det är så roligt! En helt annan värld finns där nere.

Själva kryssningen i sig har varit helt okej. Det enda vi har haft tid med är att äta, sova och att dyka, så Så fort vi hade tid mellan dykningarna gick vi och la oss och sov en stund. Så trött jag har varit de senaste dagarna!

Imorgon ska vi till Perth och efter det blir det att åka hem... inte många dagar kvar nu. Tre, närmre bestämt. Söndag, måndag och tisdag. Nu är det dags för mig att börja göra mig i ordning dock! Vi ska på "After trip party" om en liten stund. Ses om några dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar